به همین دلیل توصیه میشه صرفا روی بازاریابی برونگرا تمرکز نکنین و ترافیک ارگانیک به دست بیارین. مشتریان شما فقط در کانال حضور ندارن و بنابراین تیم های مارکتینگ شما باید توانایی های لازم رو داشته باشن تا در هر جایی که مشتری حضور داره با اونها تعامل برقرار کنه. شما باید برای اهداف متفاوت زبان های مختلفی رو تست کنین و ببینین با توجه به مخاطب و وضعیت اون در چرخه خرید از کدوم یکی از روش های ارتباطی بهترین جواب رو می گیرین. هر چقدر بتونین بیشتر با مخاطبتون هماهنگ بشین، معتبرتر شناخته میشین و اینطوری از رقبای خودتون هم متمایز میشین.
درواقع بازاریابی B2B بیشتر در مورد نحوه استفاده کسبوکار از یک محصول است. بنابراین نمیتوانیم بگوییم چند کتابی که در اینجا معرفی میکنیم، حتماً بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند. کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ آنقدر زیاد نیست که دست شما در انتخاب آنها باز باشد.
– همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
در حالی که دورهٔ دیگری با محتوای بسیار سادهتر، با سرفصلهایی که میتوان آنها را ابتدایی و حتی ناقص دانست، میتواند اثربخشی بیشتری شرکت سی یو وب داشته باشد. ضمن اینکه در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند (مثلاً کتابهای موبایل مارکتینگ یا کتابهای بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا خود دنیای بزرگی دارند). پیمان محمدپور متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی، مدیر و موسس وبسایت مدیر سرور میباشد. ایشان برگزار کننده دوره جامع و پیشرفته سئو موسوم به استادی سئو بوده و همچنین مشاور برندهای مختلفی در زمینههای متنوع کسب و کار اینترنتی نیز میباشد. انتخاب بازاریابی دیجیتال عالی است اما اگر نتوانید نتایجی که به دست میآورید را بسنجید از کجا متوجه موفقیت یا شکستتان خواهید شد؟ بعد از اینکه مراحل مختلف دیجیتال مارکتینگ را در نظر گرفتید سیستمی برای پیگیری نتایج راهاندازی کنید.
- بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی میتوان آن را بهبود و ارتقا داد.
- فراموش نکنید دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار تخصصی است که برای فعالیت در آن شما باید در علوم مدیریت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی و تبلیغات متخصص باشید!
- وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بستن کمپین تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی آنلاین در بستر وب سایت و شبکه های اجتماعی است.
- داشتن یک استراتژی قوی و مستحکم به شما کمک میکند قویتر از قبل عمل کنید و خودتان را از رقبایی که دارید متمایز نمایید.
- بنابراین اگر نتوانید پرسوناهای خریدار خود را درک کنید، نمی توانید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موثر ایجاد کنید.
برای نشر محتواهای ویدویی خود در این دو شبکه اجتماعی هم سعی کنید فرکانس نشر محتوا و زمانبندی دقیقی داشته باشید تا مخاطبانتان را شرطی کنید. اصطلاح بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ در ابتدا بیشتر معادل بازاریابی پیامکی محسوب میشد. اما به تدریج با افزایش قابلیتهای موبایلها، رواج گوشیهای هوشمند و فراهم آمدن دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، بازاریابی موبایلی به مفهوم بسیار گستردهتری تبدیل شد.
نرخ تبدیل چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟
آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ
اگر بخواهیم یک دلیل موثر برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ را بیان کنیم، باید از ارتباط با مشتریان نام ببریم. در دنیای امروز که ارتباطات حرف اول را میزند، مهمترین بخش درباره مشتریان، ارتباط با آنهاست. اتفاقی که در راههای سنتی و استفاده از بیلبوردها و تبلیغات اینچنینی بسیار کمتر میافتد.