حتما یک لیست ایمیل واقعی از لیدها و مشتریانتان جمعآوری کنید و یک کمپین ایمیل مارکتینگ حرفهای راهاندازی کنید. برای اینکه مخاطبینتان برداشت بهتری از شما و کسب و کارتان داشته باشند، از طراحان حرفهای برای وبسایتتان کمک بگیرید. پس CPC شما ممکن است از 500 شرکت با بودجه تبلیغ بالا، پایین باشد، چون تبلیغات شما دارای کیفیت بهتری است. به همین دلیل میتوان برای کالاهای مختلف از محصولات فناوری و سختافزاری گرفته تا لباس و لوازم آرایشی تبلیغ کرد. اگر کسی در مورد تجارت شما سوالی داشته باشد، می تواند از این طریق به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کند. این روش بازاریابی موثر به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را به دیگران معرفی کنید و به آن ها یاد آوری کنید چه کسی هستید و چه خدماتی ارائه می کنید. حتی اگر کاربرانی که تبلیغات شما را می بینند بر روی آن کلیک نکنند باز هم آن ها نام تجاری و لوگو شما را مشاهده می کنند. همانطور که گفته شد این استراتژی یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی است چون در آن هزینه پیش فرض وجود ندارد و فقط باید در ازای هر کلیک یا نمایش و به دست آوردن کاربر بر اساس سرویسی که انتخاب کرده اید هزینه ای پرداخت کنید.
این تنظیمات خاص می توانند به صورت خود کار هدف های تبلیغاتی بیشتری برای شما ایجاد کنند. هدفگذاری میکند. به همین دلیل این پلتفرم از سایت های تبلیغات کلیکی محبوب بسیاری از کسب و کارها محسوب میشود. این امتیاز می تواند روی رتبه ی آگهی شما تأثیر بگذارد که به طور مستقیم روی موفقیتتان در پلتفرم اثرگذار است. رتبه آگهی (Ad Rank) گوگل به جایگاه تبلیغات شما در صفحات گوگل گفته میشود و براساس ترکیبی از حداکثر قیمت پیشنهادی شما برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تبلیغ شما محاسبه میشود. نکته: هرچقدر سایت شما از ارتباط بیشتری با کلیدواژهای که کاربر در گوگل جستجو کرده است، برخوردار باشد امکان تبدیل آن کاربر به خریدار محصولات شما بیشتر خواهد بود.
این روش تبلیغاتی مناسب کارهایی است که هدفشان از تبلیغ، به جای افزایش تعامل با کاربران ، آگاه سازی افراد از برند میباشد. تبلیغاتی که در این کمپین صورت می گیرند، می توانند به صورت جیمیل، عکس های مختلف در سایت ها، ویدیوهای یوتیوب و… به هر حال ابزارهای زیادی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توئیتر، پینترست و یوتیوب وجود دارند که در ادامه برخی از کاربردیترین شبکهها را بررسی میکنیم. اینفلوئنسرها در حوزههای مختلفی مانند شبکههای اجتماعی، وبسایت و خبرنویسیها وجود دارند و شما بسته به نوع بیزنستان با آنها همکاری میکنید. به همین دلیل شما فرصت خوبی برای فروش محصولاتتان در پینترست دارید؛ به خصوص اگر محصولاتی لاکچری و گرانقیمت تولید و عرضه میکنید.
یکی دیگر از روشها هم خرید تبلیغات کلیکی گوگل است که در مقاله تبلیغات کلیکی چیست به آن پرداخته شدهاست. برای آگاه شدن از هزینه تبلیغات گوگل ادز می توانید مقاله مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید. شما مي توانيد در هر مرحله از استفاده از خدمات گوگل AdWords با كارشناسان شركت سئوساز مشورت كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد. به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب گزارش ارائه شود. با افزایش سرعت اینترنت، تمایل به مشاهده ویدئوها نیز رشد کرده و افراد ترجیح میدهند محتوای اینترنتی را در قالب ویدئو مشاهده کنند. زمانی که شما از کمپین تبلیغاتی ریمارکتینگ در کنار یک کمپین تبلیغات کلیکی یا بنری خود استفاده می کنید در واقع شانس خود را برای افزایش تعداد خریدها یا بازدید های موثر افزایش می دهید.
فرایند درج رپورتاژ به این صورت است که با سایتهای پربازدید و معتبری که امکان درج رپورتاژ در آنها وجود دارد و مخاطبین آن سایت مشتری بالقوه محصولات یا خدمات شما مذاکره میکنید. زمانی که افراد سایت شما را بدون خرید چیزی یا انجام فعالیتی که مد نظر شما هست ترک می کنند، ریمارکتینگ به شما کمک می کند تبلیغات مرتبط را در سایتهای مختلف به آن ها نشان دهید.” به این ترتیب این استراتژی اساساً راهی است برای برقراری ارتباط مجدد با کاربرانی که به نوعی یک بار به برند و محصولات یا خدمات شما توجه و علاقه نشان داده بودند اما به هر دلیلی از شما خرید نکرده اند و از سایت یا برنامه موبایلی شما خارج شده اند. به همین دلیلی شاید تبلیغ در اینستاگرام، بهترین روش تبلیغات اینترنتی در ایران باشد. البته فیلترینگ هم بی اهمیت نیست و وجود شبکههای جدید هم دلیلی برای ترک کردن این رسانه بوده است. کمپین نمایشی به این صورت است که تبلیغ شما به طیف گسترده ای از مخاطبان نمایش داده می شود، ممکن مخاطبانی وارد سایت شما شوند که به دنبال هیچ محصولی نباشند، این نوع کمپین برای برند سازی مناسب می باشد و میتواند برند شما را تقویت نماید.
5. امکان تعیین کشور محل نمایش تبلیغ و زبان کاربر در این روش تبلیغاتی وجود داره. امکان تعیین کشور ایران برای نمایش به طور مستقیم وجود ندارد و برای محدود نمودن نمایش تبلیغ به ایران باید نمایش تبلیغ در تمام کشورهای دیگر را محدود نمود تا تنها ایران باقی بماند. بنابراین، داشتن حساب بانکی در کشور ایران کمک چندانی به شما نمی کند و برای استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل و همچنین کار با گوگل ادوردز حتما باید حساب بانکی در کشورهای خارجی مثل ترکیه، دبی یا سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی داشته باشید و یا از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنید. در مرکز آموزش جی ادوردز می توانید مقالات به روز و مرتبط با تبلیغ گوگل و دیگر ابزار ها را مطالعه نمایید و گوگل ادوردز را حرفه ای تر تجربه نمایید.
شما یک بار هزینه تبلیغ را به گوگل پرداخت کرده اید و کاربری که به دنبال محصولات یا خدمات شما بوده وارد سایت شما شده است ولی خریدی انجام نداده است. شما میتوانید با شرکت در دوره گوگل ادز از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی مباحث تبلیغات کلیکی گوگل مسلط شوید. خبر خوب این است که شما از آژانس دیجیتال مارکتینگی خدمات میگیرید که عضو گوگلپارتنر است، یک شرکت رسمی در نیوزیلند دارد و توسط برترین متخصصان دیجیتال مارکتینگ مدیریت میشود. تبلیغات فیسبوک در کشورهای دیگر روی بورس است، اما استفاده از این شبکه در ایران خیلی کمتر شده است. البته از آنجایی که تبلیغات اینستاگرام در سیستم تبلیغات فیسبوک کار میکند، قابلیت تبلیغ یا پروموت کردن محصولات و پستهای ایران در این شبکه وجود ندارد. برای استفاده از این روش باید اینفلوئنسرهای معروف در حوزه کاری خود را بشناسید و تبلیغ محصولاتتان را به آنها بسپارید. هر برندی و کسب و کاری با توجه به گذشته، وضعیت حال و اهدافی که در آینده دنبال می کند باید برنامه تبلیغاتی متفاوتی را برای خود ترسیم نماید. آریاتک به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را حرفهای مدیریت کنید و با کمترین هزینه، بیشترین فروش را تجربه کنید.تبلیغات ارزان گوگل یکی از بهصرفهترین و بهترین روشهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال است.
از طرفی برنامههای تلفن همراه معمولاً فضای جذاب و پویاتری نسبتاً به فضای وبدارند. در انتهای این مقاله باید یادآور شویم که برخلاف تصور بسیاری از عموم، صرف هزینههای بالا برای تبلیغات در اینترنت بدون داشتن برنامه درست و دقت به موضوعاتی مانند بک لینک، سئوی فنی، سئوی داخلی سایت و مواردی از این دست که معمولاً رایگان هم به دست میآیند، نتایج چندان جالبی به دنبال نخواهد داشت. امیدوارم این مقاله کمک شایانی در راستای بهتر و موثر کردن کسب و کار شما بوده باشد. نکته دومی که اینجا باید به آن اشارهکنم این است که در هر کسب و کاری نمیشود که از جملههای سؤالی استفاده کرد. نرخ تبئیل که CVR نیز نامیده می شود معیاری است از ارسال فرم به عنوان بازدیدهای صفحه فرود شما که هرچه بالاتر باشد نشان دهنده این می باشد که تجربه کاری یکپارچه تری دارید و با وعده تبلیغات هم سازگاری دارد.
هرچقدر Ad Rank تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجو نیز بیشتر می شود. به این دلیل که شما تبلیغات خود را فقط به اهداف مشخص و مشتریان بالقوه نشان می دهید به احتمال زیاد نرخ بازگشت سرمایه بالایی خواهید داشت. اما ممکن است برای ۱۰۰۰ کلیک فقط ۸ دلار پرداخت کنید. فقط توجه کنید که هزینه تبلیغات اینستاگرام بیشتر از فیسبوک است و به طور متوسط به ازای هر کلیک، ۱.۴۱ دلار هزینه در بر دارد. شما فقط به ازای کاربران و مخاطبانی هزینه پرداخت میکنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را سرچ کنند.
برای ستکردن این اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود مراجعه کنید و روی گزینهٔ «TOOLS AND SETTINGS» کلیک کنید و سپس گزینهٔ «Scripts» را در بخش «Bulk Actions» انتخاب کنید. در واقع شما با ادنگاه میتوانید یک اکانت گوگل ادز ایجاد و اداره نمایید و از حداکثر مزایای امنیت و پشتیبانی برخوردار باشید. چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟ افزونه Call: این افزونه به شما اجازه میدهد در پایین لینک تبلیغ شده، شماره تماس را درج کنید تا مخاطب فعلی (مشتری آینده) بتواند بدون کوچکترین زحمتی با کسبوکارتان ارتباط برقرار کند. پس از تماس، مهارت پاسخدهنده به تماس نیز اهمیت دارد تا بتواند فرد را به مشتری تبدیل کند.
بررسی کیفیت سایت، تعداد و نوع مخاطبین آن، محتوایی که قرار است به عنوان رپورتاژ ارسال کنید اهمیت زیادی دارد. کلمه رپورتاژ در ایران به محتوایی گفته میشود که ارائهدهندگان خدمات و محصولات، در سایر سایتها بصورت اخبار یا گزارش یا معرفینامه منتشر میکنند. به دلیل اهمیت تبلیغات متنی و محتوایی که برای تبلیغات و معرفی محصول و خدمات وجود دارد، مهارت تبلیغنویسی به یکی از اساسیترین مهارتها در تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است. اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از روشهای محبوب تبلیغاتی در ایران است. کمپین تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads Campaign) مجموعهای از تنظیمات مرتبط به تبلیغات شماست که شامل بودجه، محدوده جغرافیایی مورد هدف، زمان نمایش تبلیغ، مبلغ مزایده، زبان و… در این صورت گوگل ادز کلیکهای با کیفیتی را روانه سایت شما خواهد کرد. این تبلیغات با عناوین دیگری مانند تبلیغات ماهانه یا هفتگی و یا تبلیغات در کنترل پنل فارسی نیز شناخته میشود. اما یک نکته خیلی مهم، شما در پنل گوگل ادوردز میتونید گزارش دقیقی از عملکرد تبلیغ خودتون شامل تعداد کلیک دریافتی، مقدار نمایش، هزینه مصرفی، گزارش کلمات ورودی و مواردی از این قبیل رو مشاهده کنید.
چه ویدئویی میتوانید تولید سفارش تبلیغ در گوگل کنید؟ ساخت ویدئو و انتشار آن میتواند خیلی ساده باشد ولی ویدئویی که هیچ مخاطب و بازدیدکنندهای ندارد هیچ تفاوتی در کسب و کار شما ایجاد نمیکند. نکات زیادی در رابطه با تبلیغات در گوگل ادسنس وجود دارد ولی یکی از آنها این است که گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار نمایش دهندگان قرار می دهد که هر کدام از این تبلیغات برای نمایش محل خاص خود را دارند و به طبع مبلغ پرداختی هر کدام نیز متفاوت می باشد. اینفلوئنسرها روابطی عالی با مخاطبین خود دارند و به همین دلیل تاثیر خوبی بر آنها میگذارند. اما فعلا بازاریابی در اینستاگرام با روشهایی مثل تولید محتوا و تبلیغات در پیج اینفلوئنسرها حسابی گرم است. البته نرخ تعامل در اینستاگرام نسبت به سایر شبکههای اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک بالاتر است و بهتر است از آن استفاده کنید. استفاده از وجه تمایز خود نسبت به رقبا : در عنوان های 1 و 2 متن تبلیغ خود از کلماتی استفاده کنید که وجه تمایز شما و دیگر رقبا را نشان دهد. تبلیغ کنندگان با استفاده از کمپین های تبلیغاتی ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به صورت نامحسوس فعالیت کاربران در اینترنت را دنبال می کنند و تبلیغات خود را بر اساس فعالیت آنلاین کاربران به آن ها نشان می دهند.