سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها). بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد.

  • به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند.
  • شاید عبارت “بلیط هواپیما” در ماه چند صد هزار جستجو داشته باشد ولی عبارات طولانی مانند عبارت بالا نیز میتواند چند ده تا چند صد جستجو داشته باشد.
  • آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود.
  • از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت.
  • در واقع بخش صفر، جایی است که موتورهای جستجو  قادر به درک محتوا هستند که صاحبان سایت تولید می‌کنند و کاربرانی که از طریق نتایج موتور جستجو آن محتواها را می‌بینند.

این ویژگی به شما امکان می دهد تا داده ها را در بازه های زمانی مختلف مشاهده کنید یا دو دوره زمانی را با هم مقایسه کنید. گزارش ها بر اساس نوع داده هایی که ارائه می کنند به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند. داشبورد آن یک نمای کلی از معیارهای اصلی عملکرد را به شما نشان می دهد. برای مشاهده داده های بیشتر، می توانید به گزارش های دقیق تر موجود بروید.

این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند. همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد. آنها به ندرت هدف از جستجو را در نظر می گیرند در حالی که در واقعیت، این موضوع حتی از حجم جستجو هم مهمتر است. اگر هنوز در درک کلمه کلیدی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب “کلمه کلیدی” چیست را مطالعه کنید.

با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود نقش مهمی در فرآیند شناخت و تصمیم‌گیری او بازی می‌کند. استفاده از مثال های اینچنین برای بازتعریف مفهوم سئو کمک میکند تا افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا میشوند درک بهتری از مفاهیم مرتبط با آن داشته باشند. در بخش کتاب سئو میتوانید مجموعه ای ارزشمند از کتاب های تالیف شده توسط مجموعه وبسیما و محبوب ترین منابع آموزشی انگلیسی را پیدا کنید. سلام دوست عزیز
اگر لینک‌های ارجاعی از سایت‌های نامرتبط و در عباراتی هستند که هدف شما در سایت جدید نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا همه آنها را از طریق ابزار Disavow به گوگل معرفی کنید.

سرعت بارگذاری صفحه

برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. سرعت بارگذاری سایت (Page Speed) یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد.

سئو به اندازه‌ کافی متغیرهای خاصی دارد که راجع به آن در ادامه توضیح خواهیم داد. پیدا کردن کلمات کلیدی یا کلید واژه‌ای که می‌خواهید از آن برای رتبه‌بندی استفاده کنید، آسان است. کافی است کلمه‌ موردنظر خود را در یکی از ابزارهای که برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود، وارد کنید. از هر ۱۰ نفر ۸ نفر از مصرف‌کنندگانی که محتوا روی موبایل آن‌ها به خوبی نمایش داده نشود، با محتوا ارتباط برقرار نمی‌کنند و سایت را می‌بندند. در واقع بیشتر افراد، هنگام بارگیری نسخه‌ی دسکتاپ در تلفن همراه دکمه‌ برگشت را می‌زنند. اگر بخواهیم برای آشنایی بیشتر با سئو به سراغ اولین بارهای شکل گیری و استفاده از آن برویم، باید به دهه 90 میلادی بازگردیم.

بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد. به این معنی که می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد مراحل بعدی اقدامات خود بگیرید. با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید. گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود.

برای جلوگیری از کیورد استافینگ، گوگل چندین سال است از این متا به عنوان فاکتوری را رتبه بندی خود استفاده نمی کند. CTR در هر مفهوم بازاریابی متریک متفاوتی است اما در سئو و بخصوص ابزار سرچ کنسول گوگل، از تقسیم میزان کلیک بر دیده شدن (ایمپرشن) بدست می آید. به عنوان مثال اگر وبسایت شما در 100 جستجو دیده شده باشد و 10 ورودی داشته باشد، میزان CTR 10 درصد است. هاست فضایی از یک کامپیوتر است که توسط اینترنت به شبکه های داده متصل می شود.

سلام دوست عزیز
از دیدگاه شما سپاس گزاریم ولی فراموش نکنید که علاوه بر تخصص و مهارت، اخلاق حرفه‌ای را هم باید بیاموزیم. انتشار لینک همکاری در فروش به عنوان یک پیشنهاد ایده جذابی بود ولی هدف شما از انتشار آن کاملا واضح و مقایسه با دوره‌های دیگران غیرحرفه‌ای بود. بله دوست عزیز
صفحاتی که در بخش crawled – currently not indexed قرار می‌گیرند عموما صفحاتی هستند که ارزش محتوایی بالایی نداشتند یا به دلیل تعداد زیاد از بودجه خزش سایت شما بیشتر بوده اند. با حذف تگ‌های اضافی و صفحات کم ارزش صفحات نمایش داده شده در این بخش نیز به مرور کاهش می‌یابد. سلام دوست عزیز
نمی‌توان یک نسبت یا درصد برای لینک‌سازی و تنوع مشخص کرد. شرایط زیادی بر این مدل تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار است و برای هر سایت متفاوت است.

افزونه Yoast SEO چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟