بی شک شما که در حال مطالعه این مطلب هستید بارها شاهد عدم رونق تجاری یک فروشگاه و به عبارتی ورشکستگی مالک آن بوده اید و بهتر است بدانید، در بسیاری از کسب و کارها ، نقش ویترین در جلب توجه یا ایجاد احساس بد در مشتری بسیار برجسته است. در چیدمان اجناس دقت کنید و تا حد ممکن به آسان شدن خرید مشتری توجه کنید. نکته سوم: از اجناس خاص و به خصوص مغازه خود در ویترین استفاده کنید تا علاوه بر جلب توجه مشتری، مشتریانی که در پی یافتن مغازه شما هستند بتوانند به آسانی و با این ویترین خاص مغازه تان را پیدا کنند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که نورپردازی و رنگ ها با توجه بسیار بالا به محیط اطراف بایستی در نظر گرفته و طراحی شوند. اگر یک ویترین بسیار ساده و دمدستی که بهآسانی با جنسهای متعدد و معمولی چیدمان شده است برای مغازه خود تدارک دیدهاید، امیدوارم انتظار نداشته باشید مشتریان برای خرید جنسهای مغازه شما قیمت یک جنس لوکس و گرانقیمت را بپردازند!
افراد حاضر در شرکت طراحی دکوراسیون محمد آتشی میتوانند هر سبک دکوراسیون را برای مغازههای مختلف به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. توجه داشته باشید که برای دکور مغازه بهتر است از وسیلههای تزئینی مانند گلهای مختلف و تابلوهایی در رابطه با مد و لباس استفاده شود. اما لازم نسیت تمام توجه و هزینه خود را بروی دکوراسیون ویترین مغازه خود بگذارید. در عین حال، یک مدل ویترین گرانقیمت از مجسمه های خاص که به نحو بی ارتباط و نامناسبی چیدمان شده اند، نه تنها هزینه های بسیاری به شما تحمیل می کند، بلکه ممکن است نمادی از بی سلیقگی و نازیبایی اجناس شما برای خریدار شود. مطالعه این ده نکته مهم به شما کمک می کند یک راهکار درست در طراحی ویترین و دکور مغازه یا هر نوع فضای تجاری در پیش بگیرید و بدون انجام هزینه های غیرضروری و هنگفت، یک طراحی جذاب با میزان بازدهی بالاتر و موثر در افزایش مشتری و فروش برای فروشگاه تان داشته باشید. چگونه مغازه ای با دکوراسیون جذاب داشته باشیم؟
تمامی این موارد در کنار ایده های جذاب و زیبا که با فضای داخلی و اجناس فروشی هم خوانی داشته باشد، به روند فروش و حتی برند سازی محصول کمک بسیار زیادی کرده و حتی صاحبین مشاغل را در عرصه ی رقابتی پیشتاز خواهد کرد. و احتمالا در خصوص اینکه آزمون و خطا در این کار، می تواند خیلی هزینه بر باشد هم عقیده ایم. که این قیمت خیلی دقیق نمی باشد. با تنوعی از محصولات روبه رو می شود که ممکن است روی همه ی آن ها اطلاعاتی نداشته باشد. کانتر را به اندازه ای بزرگ در نظر بگیرید که مشتریان بتوانند کیف و وسایل شخصی خود را روی آن قرار دهند.
3. مشتری خود را ترغیب کنید تا مدت زمان بیشتری در فروشگاه شما بماند : دکوراسیون مغازه و نحوه ی چیدمان شما تاثیر زیادی بر این قضیه دارد.تمام تلاش خود را به کار گیرید که مشتریان بیشتر در فروشگاه قدم بزنند و کالاهای بیشتری را ببینند تا شانس خرید کردن مشتریان را افزایش دهید.با علم به این قضیه که مشتریان از سمت راست فروشگاه شروع به حرکت می کنند کارتان راحتتر است پس مسیر حرکت مشتری را طوری طراحی کنید که از سمت راست حرکت کرده و به بخش انتهایی مغازه هدایت شود و مجددا به جلوی مغازه بازگردد. و اگر شما تمایل دارید تعداد مشتریان تان افزایش پیدا کنند بهتر است. اینجا مرز فروشگاه شما با فضای خارج و اولین تجربه آنها برای دیدن چیزهایی است که شما برای ارائه دارید.
از انواع آن میتوان به تایل گچی، حصیری، ساده، سوراخ منظم، سوراخ نامنظم و غیره اشاره کرد. در این نوع تایل ماده اصلی به کار رفته گچ میباشد که طرحهای بسیار زیبایی در آن جای گرفته است. تایل نوعی سقف کاذب است که بسیار پر کاربرد میباشد و در انواع سایزها، طرحها و با جنسهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه برای مغازههای مختلف متفاوت میباشد و باید طبق کارایی مغازه طراحی شود. در اینگونه موارد باید توجه ویژه ای به آسایش روانی و فیزیکی مشتریان خود داشته باشید. لوازم آرایش های کوچک مانند مداد ابرو باید به صورت دسته ای نمایش داده شوند، زیرا این گونه جلب توجه مشتری راحت تر است. شما در این مغازهها باید از قفسههایی استفاده کنید که بتوانید دوربینها با مدلهای مختلف را روی آنها قرار دهید تا در حین معرفی به مشتری با مشکلی مواجه نشوید. شاید وقت آن باشد که در سیاستهای تبلیغی خود که ویترین یکی از مهمترین آنها به شمار میرود تجدیدنظر کنید…
که با این کار فضای مغازه همیشه مرتب و تمیز به نظر می رسد و مشتری می تواند به راحتی لباس مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین باید از وسیلههای مختلف در داخل مغازه طوری استفاده شود که باعث کوچک شدن محیط نشود زیرا در این صورت انتخاب لباس برای خانمها سخت خواهد بود. همچنین می توانید آسایش بیشتر در فروشگاه خود را با تجهیز فضاهای انتظار به نیمکتها و صندلیهای راحت، تأمین کنید تا مشتریان به صرف وقت بیشتر در فروشگاه شما ترغیب شوند. دکوراسیون فروشگاه شما از نمای بیرونی مغازه شما است که شکل میگیرد. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه عطاری را می توان به دو شکل مدرن یا سنتی انجام داد. فضای داخلی بوتیک مردانه معمولا ساده و در عین حال شیک با نورپردازی های متنوع است. اگر میخواهید یک مغازه شیک و زیبا داشته باشید که توجه افراد را به خود جلب کند ابتدا باید پاسخ این سؤالات را پیدا کنید. اهمیت نما ی مغازه از ان جهت است که در اولین نگاه افراد به سوی مغازه و فروشگاه چیزی که توجه آن ها را به سوی خود جلب می کند نمای بیرونی مغازه یا فروشگاه است بنابراین برای جذب بیشتر مشتری باید در کنار طراحی داخلی مغازه در طراحی نمای خارجی مغازه و یا فروشگاه ها دقت و حساسیت های لازم را داشته باشیم.
یکی دیگر از فاکتورهای موثر، در فروش بیشتر محصولات ، دسته بندی مناسب می باشد. استفاده از تجهیزات فروشگاهی به شما در نظم دهی و اهمیت به مشتری مداری کمک خواهد کرد. با کمک المان های کوچک رنگی ، نظیر گلدان یا بالش های کوچک می توانید فضا را زنده تر کنید. ۳. از صندوق برای جاسازی لوازم کوچک وسوسه کننده مشتریان نهایت استفاده را ببرید. اگه مغازه لوازم خانگی دکوراسیون خوبی داشته باشه، همه خانمهای خونه با دیدن اون تمایل دارن که خونه خودشونم اونطوری جذاب و زیبا باشه، پس از اون وسایل و محصولات تهیه میکنن. با این نوع نورپردازی و انتخاب رنگ در کنار آینه و شیشه بوتیک جذاب و بزرگی خواهید داشت.
در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز با توجه به شرایط موجود در فروشگاه می توان بهترین جای گیری را برای صندوق دکوراسیون داخلی مغازه آجیل و خشکبار در نظر گرفت. در دکوراسیون داخلی فروشگاه های آرایشی و بهداشتی با توجه به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان آن خانم هستند. چرا که اگر فروشندگان به دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود اهمیتی ندهند مشتریان نمی توانند به محصولات و اجناس آن اعتماد کنند و این باعث می شود که فروشندگان در عرصه بازار رقابتی عقب بمانند و حتی توانند با مشتریان خود به طور صحیحی ارتباط برقرار کنند. ویترین مغازه و دکور فضای داخلی فروشگاه شما یکی از راهکارهایی ست که شمارا یاری میدهد تا دچار چنین معضلاتی نشوید. قرار دادن کالايی خاص و جذاب در انتهای دکوراسیون مغازه مشتری را برای رفتن تا انتهای مسیر تشویق میکند. این روزها با توجه به زیاد شدن علاقه ی مردم به شیرینی و شکلات و بالا رفتن کیفیت مواد اولیه.
اولین نکته ایی که برای انتخاب دکوراسیون مغازه باید به آن توجه نمایید نوع اجناس و محصولات است که تا حد زیادی تعیین کننده دکوراسیون داخلی مغازه می باشد. بهتر است. هرچه زودتر با تیم طرح اشل تماس حاصل نمایید. تیم طرح اشل با طراحی دکور ویژه و خاص کمک بسیاری در زمینه طراحی دکوراسیون فروشگاه به شما خواهد کرد. رنگ بندی دکوراسیون شیرینی فروشی دغدغه اصلی دکوراسیون فروشگاه شیرینی است. استفاده از سردیسهای نمایشی یکی از راههای طراحی دکور مغازه شال و روسری است که برای فروش بیشتر مؤثر است. پرکارترین نوع تایلها برای سقف به شمار میآیند که در دو مدل رنگ شده و روکش دار به بازار عرضه میشوند. وجود محصولات متفاوت از دیگر رقیبان در موفقیت قنادی تأثیر بهسزایی دارد.
طلافروشی جز مغازههایی میباشد که برای خرید از آنجا مشتری نیاز به دیدن تمامی طرحها و مدلها دارد به همین دلیل ویترین مغازه و قسمت داخلی مغازه باید طوری طراحی شود که همه آنها به راحتی قابل رویت باشند تا مشتری طبق سلیقه خود طلای مدنظر خود را بتواند انتخاب کند علاوه بر این باید همه طلاها در داخل باکسهای شیشه ای و یا قسمتهایی باشند که امنیت کامل را داشته باشند. پس از آنها به حد کافی بهره ببرید. ایرانادکور با بهره گیری از پرسنل متخصص در زمینه طراحی و تولید تجهیزات فروشگاهی با آخرین سبکها و استانداردهای دنیا، آماده ارائه خدمات خود به مشتریان گرامی می باشد . طراحی دکوراسیون فروشگاه و طراحی ویترین مغازه مناسب، باعث می شود که توجه افراد بیشتری به فروشگاه شما جلب شود.
توجه شود. صندلها و مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون مشاوره املاک باید کاملاً راحت باشند تا مشتری در طول حضور خود در آنجا احساس راحتی داشته باشد. لذا مطمئن شوید که توجه بسیار ویژه ای به مواردی که برای نمایش در این محل کرده اید، و همچنین نحوه نمایش آنها معطوف کرده باشید. همچنین باید توجه کنیم که رنگی که برای فضای فروشگاهمان انتخاب می کنیم، در کنار رنگ محصولات و اجناس داخل فروشگاه، باعث شلوغی بیش از حد نشود. حال که با اهمیت توجه به دکور مغازه شال و روسری آشنا شدید، برای این که بتوانید طرحهای مدنظر خود را ایجاد کنید، بهتر است در مورد انواع قفسه بندی فروشگاه شال و روسری اطلاعات خود را افزایش دهید.
سعی کنید این دیوار بعد از ورود به بوتیک در سمت راست قرار بگیرد، چراکه تجربه نشان داده افراد پس از ورود به مغازه به سمت راست توجه بیشتری دارند. قفسهها و محل قرار گیری لباسها مختلف طوری باید باشند که افراد بتوانند آنها به راحتی ببینند. از تایل معمولا برای سقفهایی استفاده میشود که بر روی آنها سازههای عبور نموده مانند لوله های گاز، آب یا تهویه وجود دارد، حال به چند نوع پرکاربرد تایل در سقف می پردازیم. مثالی از راه حل های ابتکاری که در فروشگاهها برای هدایت مشتریان به بخش محصولات کودک استفاده می شود، استفاده از نقش ردپای حیوانات روی زمین فروشگاه و در جهت راهنمایی آنها به بخشی از فروشگاه است که برای کودکان جذاب بوده و احتمال فروش را بالا می برد. اما فروشگاههایی که کالاهایی با کیفیت بالا عرضه می کنند باید فضایی را داخل فروشگاه ایجاد کنند که نماینده بخشی از خصوصیات برندشان باشد. حتی اگر محصولات، اجناس و کالاهایی که در مغازه ی خود به فروش می رسانید از بالاترین میزان کیفیت برخوردار باشند؛ اولین موردی که در جذب مشتریان موثر واقع خواهد شد، زیبایی و جذابیت ویترین و دکوراسیون مغازه ی شما است. بنابراین اهمیت دکوراسیون مغازه با طراحی شیک و زیبا روزبه روز بیشتر می شود و صاحبان مشاغل در دنیای رقابتی امروز برای جلب مشتری بیشتر سعی بر آن دارند تا دکوراسیون مغازه های خود را با کیفیت تر و جذاب تر طراحی کنند و اجناس و محصولات خود را با زیبایی هر چه تمام تر در مغازه های خود بچینند.